Spotkanie z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumenta
8 grudnia w naszej szkole odbywały się ciekawe spotkania. Jednym z nich była wizyta Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta. Pomyślałam, że jeszcze nigdy nie miałam okazji uczestniczyć w spotkaniu na temat praw konsumenta, więc postanowiłam wziąć w nim udział. Ku mojemu zadowoleniu była to bardzo wartościowa lekcja. Pani Rzecznik kolejno wymieniała prawa jakie mają konsumenci, opierając swoje wypowiedzi na przykładach. O wielu prawach, jakie posiadam jako konsument, nie miałam nawet pojęcia ! Dzięki owemu spotkaniu zrozumiałam, że czyha na nas wiele niebezpieczeństw np. oszustwa, zwłaszcza gdy zawieramy transakcje przez Internet. Pani Rzecznik była zasypywana pytaniami, również ja zabrałam głos na forum. Odpowiedzi były rzeczowe i obszerne. Zaskoczyły mnie niektóre zasady, z którymi zapoznawała nas Rzecznik. Dowiedziałam się m.in., że za każdym razem, gdy zamawiamy rzecz o delikatnej konstrukcji, stworzoną z kruchego materiału, powinniśmy otworzyć przesyłkę w obecności kuriera. W razie uszkodzenia przedmiotu kurier zobowiązany jest sporządzić odpowiedni protokół. To pozwoli nam uniknąć strat finansowych. Informacja ta jest dla mnie bardzo przydatna, gdyż często zamawiam różne rzeczy za pomocą Internetu. Moim zdaniem dzięki takim spotkaniom uczestniczące w nich osoby uświadamiają sobie, jakie mają prawa oraz na co zwracać szczególną uwagę przy zawieraniu m.in. umów. Można przekazywać te informacje również swoim bliskim, którzy tak samo są konsumentami. Dzięki temu świadomość wielu osób wzrasta i pozwala im bezpieczniej funkcjonować we współczesnym świecie.